Jednym z najczęstszych problemów związanych z samochodami jest gnicie karoserii, ponieważ wszystkie panele karoserii wykonane są ze stali. Metal wystawiony na działanie wilgoci i powietrza zaczyna się utleniać i rdzewieć. Czy chcesz sprzedać samochód lub zachować go dla siebie, trzeba myśleć o usunięciu tych rdzy i próchnicy. Naprawasamochodów i malowanie tych części nie jest trudne zadanie, ale to jest czasochłonne, można wziąć samochód do sklepu naprawy lub naprawić go samemu. Jeśli zdecydujesz się radzić sobie z nim samodzielnie, należy rozważyć następujące wskazówki pierwszy.

Bezpieczeństwo

Aby uniknąć ewentualnych urazów i uszkodzeń ciała, postaw na pierwszym miejscu w swoich projektach bezpieczeństwo. Nie zapomnij o założeniu rękawic ochronnych, okularów ochronnych i koszulki z długim rękawem, aby chronić swoje ramię. Rękawice ochronne Ronix i okulary ochronne marki Ronix zapewnią Ci optymalne bezpieczeństwo.

Narzędzia potrzebne do wykonania tego zadania

  • Szlifierka oscylacyjnaRonix
  • Skrobak ręczny
  • Szlifierka kątowaRonix
  • Elektryczna polerkaRonix
  • Szczotka druciana

Części i materiały potrzebne do wykonania pracy

  • Taśma malarska
  • Papier ścierny o różnej gradacji (80, 400, 600)
  • Tack Rag
  • Wypełniacz karoserii
  • Podkład
  • Lakier bazowy
  • Spirytus mineralny
  • Lakier nawierzchniowy
  • Lakier w sprayu

Jak naprawić i usunąć uszkodzenia rdzy tylko w 10 krokach

  1. Usuwanie rdzy i farby

Wyróżnij zardzewiałą część karoserii za pomocą taśmy malarskiej; użyj szlifierki kątowej Ronix, aby usunąć farbę i starą rdzę z powierzchni karoserii. Zadanie to można również wykonać za pomocą papieru ściernego o ziarnistości 80 i szczotki drucianej, ale wtedy jest ono znacznie trudniejsze. Jeśli nie możesz łatwo sięgnąć, użyj szczotki drucianej lub skrobaka ręcznego, aby usunąć cały brud i rdzę.

  • Naprawaza pomocą żelu z włókna szklanego

Żel z włókna szklanego silnie naprawia powierzchnię. Zmieszaj żel szklany z utwardzaczem, a następnie wciśnij mieszankę w uszkodzone miejsce. Po 15 minutach zaczyna twardnieć, a po prawie godzinie można szlifować powierzchnię.

  • Szlifowanie dodatkowych włókien szklanych

Jeżeli z otworów po rdzy wypchnięto dodatkowe włókno żelowe, należy je zeszlifować za pomocą szlifierki kątowej Ronix i tarczy z klapką. Powierzchnia otworu powinna być nieco zagłębiona, aby można było wypełnić ją gładkim wypełniaczem do karoserii.

  • Nakładanie wypełniacza

Zmieszaj wypełniacz z odpowiednią ilością utwardzacza, a następnie użyj płaskiego rozsiewacza, aby wcisnąć mieszankę wypełniacza i utwardzacza w otwory na zardzewiałej powierzchni. Staraj się jak najbardziej spłaszczyć powierzchnię otworu, aby później mniej go szlifować. Pamiętaj, aby nałożyć tyle wypełniacza, aby nie pozostawić na powierzchni karoserii żadnych plam, zadrapań i otworów.

  • Szlifowanie karoserii na gładko

Ten etap jest najbardziej czaso- i energochłonny, ponieważ przed lakierowaniem należy przeszlifować powierzchnię karoserii. Zacznij od szlifierki oscylacyjnej Ronix i zeszlifuj nadmiar wypełniacza do karoserii. Jeśli wypełniacz nie jest zbyt twardy, szlifierka szybko go zeszlifuje, ale jeśli jest stwardniały, trzeba włożyć więcej wysiłku w jego zeszlifowanie. Można również użyć papieru ściernego o ziarnistości 400 lub kostki do szlifowania, aby upewnić się, że w końcu nie będzie się miało do czynienia z pofalowaną powierzchnią.

  • Czyszczenie miejsca pracy

Użyj szmatki i spirytusu mineralnego, aby usunąć i wyczyścić brud lub zanieczyszczenia, ponieważ odciski palców, plamki oleju i kurz powodują powstawanie plam. Tak więc, czystość jest bardzo ważne od tego kroku na.

  • Nakładanie podkładu

Spray cienką warstwę podkładu na całym obszarze. Powtórz ten krok ponownie i ponownie przez kilka minut, aby nieco grubszą powłokę, a następnie pozostawić do wyschnięcia.

  • Szlifowanie na mokro

Zagruntowany obszar musi być mokry, szlifowany i pierzasty, a następnie wytrzeć go do czysta i pozostawić do wyschnięcia; na koniec spryskaj go kolejną warstwą podkładu. Na zakończenie tego etapu należy użyć papieru ściernego o ziarnistości 600, wyższej lub szlifierki oscylacyjnej marki Ronix.

  • Nakładanie lakieru bazowego

Zastosuj lakier bazowy (lakier kolorowy) i pokryj go ochronną warstwą lakieru nawierzchniowego (lakier bezbarwny); możesz również natryskiwać dwie lub trzy warstwy lakieru bez lakieru nawierzchniowego. Rozpylaj dwie lub trzy cienkie warstwy farby na warstwę podkładową, naprawianemiejsce i oryginalną farbę.

  • Przetarcie i wypolerowanie lakieru

Skorzystaj z polerki elektrycznej Ronix, aby zetrzeć i wypolerować warstwę lakieru; pomoże Ci to uzyskać błyszczące wykończenie. Zacznij od szlifowania na mokro, spryskaj kolejną warstwę lakieru i wypoleruj ją do uzyskania pełnego połysku. Gratulacje, skończyłeś!

Odnośnik:haynes